Katalánsko & Provence 2024

Termín

7.2. - 10.3.2024

Harmonogram

Malgrat de Mar, Tossa de Mar, Barcelona, Montserrat, Valencie, Tarragona, Mont Caro, Mont Ventoux, Besancon, Avignon

Úvod

Jako každý předešlý rok, jsme se rozhodli, že si zimu maličko zkrátíme někde v teple. Vzhledem k tomu, že jsme si akorát pořídili nové auto, chtěli jsme jet někam po Evropě, kam si sami dojedeme a zároveň tam nezmrzneme. V tomto se Španělsko ukázalo jako správná varianta. Server Evropy je chladný a navíc se tam brzy stmívá, v Portugalsku a Itálii zase hodně prší. Nakonec vyhrálo Španělsko a opět nelitujeme. Měsíční pobyt jsme si rozdělili na dvě části. První – je projet již známou oblast severního katalánska po Barcelonu a druhá –  více na jihu. Peniscola je městečko, napůl cesty mezi Barcelonou a Valencií. V průběhu se nám různě měnila  posádka, ale prakticky nás bylo pořád 7.

My s Petrem jsme si to představovali ve stejném modelu jako loni a to, vzít si část dovolenou a zbytek normálně pracovat. To vše nám bylo umožněno díky tomu, že jsme s sebou měli vždy někoho na hlídání 🙂

Co jsme měly v plánu:

• Tarragona,

Souhrnné video z výletu

Cesta - Besancon, Avignon

Celá cesta se odvíjela od jednoho jediného termínu. 10.3 (pátek ve 13:00) – to přiletí děti s babičkama a dědou do Barcelony a do té doby, tam my, musíme dojet autem a ještě u toho stihnout odpracovat, protože se nám ani jednomu nechtěla brát dovolená. Jsme moderní lidi, všechno zvládneme, říkali jsme si. Napakovali jsme auto, a že toho nebylo málo – 4 kola, rakev, spousta věcí v autě, dětské sedačky a ve středu jsme vyrazili brzy ráno směr Plzeň. Dohodla jsem se v práci, že ve středu budeme s Petrem moci pracovat na plzeňské pobočce. Středa je pro mě náročný den, který obvykle trávím v Mladé Boleslavi a Petr toho měl taky hodně. Dopoledne jsme si to odseděli a hned, jak jsem měla volněji, nasedli jsme do auta a vyrazili směr Rozvadov no a pak už hurá do Německa. Cesta byla dlouhá, ale za sebe musím říci, že jak jsme u toho pracovali a měli nějaké cally, tak mi to vlastně docela utíkalo.Než jsem stihla odtelefonovat jednu schůzku, uplynulo třeba 100 km.

Nejvtipnější okamžik nastal, když se nám s Petrem přepárovaly sluchátka a z ničeho nic jsem se octla na schůzce, na které měl být on a on byl na té mé. Následně jsme udělali dohodu, že už si navzájem svoje sluchátka nikdy nebudeme půjčovat.

Neměli jsme zarezrvované žádné ubytování. Plán byl, že podle toho, jak nám bude odsejpat cesta, tak si něco vždy na poslední chvíli najdeme.Tomuto rozhodnutí předcházel rychlý screening bookingu, kde jsme viděli, že možností je nekonečně a ceny také odpovídají očekávání.

Petr a jeho kámoš chatGPT často hledá výlety podle toho, co je na seznamu UNESCO. Díky tomu jsme našli Besancon, krásné francouzské městečko. Na bookingu jsme si půl hodiny před příjezdem našli ubytování. Podle fotek to vypadalo skvěle. Na místě jsme pak vytušili, že se jedná o kamioňácký motel u silnice. Celou noc jsme se oba probouzeli ve strachu, že nám někdo vykrade auto a ani pokoj v nás nebudil žádné příjemné pocity.

Ráno nás čekala zase práce. Dohodli jsme se, že si dáme brzkou procházku čerstvě se probouzejícím Besanconem a pak někde sedneme do kavárny a odbudeme si svoje standupy tam. Zase se nám přepárovaly ty zatracený sluchátka. Člověk je pak trochu zmatenej s kým vlastně kde mluví :). Ještěže jsou všíchni tak shovívaví. Nicméně Besancon doporučujeme všema deseti. Krásné centrum a nad městem se tyčí citadela. Je to univerzitní město, takže to tam i celkem žije. Nezdržovali jsme se moc dlouho, po procházce jsem měla hoďku volno, tak jsem řídila a Petr pracoval. Petr má naštěstí tu vlastnost, že může za jízdy v klidu koukat do notebooku a není mu po 5 minutách špatně. Cally se nám krásně střídaly, takže když měl volno on a šel řídit, měla jsem zase nějaké schůzky já.

Na večer jsme přijeli do Avignonu. To je naše láska. Když jsme tam byli naposled, Petr mě požádal o ruku a navíc Francie vyhrále semifinále v MS ve fotbale, takže atmosféra byla neuvěřitelná. Jenže jsme tou dobou docela dost pili, tak si toho vlastně ani jeden moc nepamatujeme, a to včetně toho zasnoubení. Nyní byl Avignon takový řekněme “zazimovaný”, ale stejně krásný. Svítilo nám krásně sluníčko. Původní plán byl tam přespat, ale do prvního ubytování ve Španělsku už nám zbývaly asi jen 4,5h jízdy a nakonec jsme si řekli, že to dojedeme a ráno se raději pořádně vyspíme a pak budeme mít čas v pátek dopoledne pracovat. Zároveň jsme měli jistotu, že stíháme cestu na letiště. Pro případ, že by se něco stalo. V Barceloně člověk nikdy neví, kde chytí obří kolonu.

Tossa de Mar

První výlet, který jsme zvolili, byl do Tossa de Mar. Máme na něj nostalgické vzpomínky. Zastavovali jsme se tam cestou z Osla v době, kdy byl Matěj cca roční dítě. Tossa je malebná vesnice, která leží na pobřeží Costa Bravy. Je slavná svými úzkými kamenitými domy. Dominantu tvoří hradby a hrad, který se tyčí nad hlavní pláží. Tím, že jsme tu mimo sezónu, máme dost kliku, že si můžeme vybrat jakoukoliv restauraci, na kterou ukážeme, protože je vše volné. Děti si hodně oblíbily zapalování svíček v kostelích, takže se nemohly dočkat, kam půjdeme dál a idálně, aby to byl další kostel a kde máme eura.

Figueres

Figuéres je známe asi jen jednou věcí a to je, že se zde narodil a zemřel slavný malíř Salvador Dalí. S Petem nejsme ani jeden moc na umění. Obrazárny obvykle vynecháváme, protože nás to prakticky nezajímá a byly by to vyhozené peníze. Nicméně jestli se na někom shodneme, pak je to právě Salvador. Jeho obrazy jsou tak šílené, že je mi to vlastně sympatický. Muzeum Salvadora Dalího bylo postaveno ještě za jeho života a celé si ho sám navrhl. Podle toho to také vypadá, jeho rukopis je vidět na každém kroku. Musím říct, že to byl velký zážitek. Z těch málo muzeí, co jsem zatím viděla, je tohle top.
Kdo byl někdy na návštěvě v Bezděkově a nebo ještě i v našem bytě v Oslu, tak by si jistě všimnul, že nám tam visely plakáty právě jeho obrazů. A samozřejmě jsme si koupili další. Tentokrát slony (La tentation de Saint-Antoine), ale zatím nevíme, kam ho pověsit. Dokonce i mojí mamku to zaujalo natolik, že si tam koupila plakát jednoho obrazu, který jsme v galerii viděli naživo. Bohužel, velká část jeho nejslavnějších děl je ve sbírkách velkých muzeí a na zdech bohatých soukromníků.
Když jsme skončili v muzeu, udělali jsme si procházku centrem města. Město je zde sice malé, ale hezké.

Malgrat de Mar

Malgrat de Mar jsme si vybrali jako svoji destinaci, kde budeme trávit první třetinu naší dovolené. Vybrali jsme si ji především proto, že jsme zde sehnali dům přes airbnb, který byl přímo na pláži. Lustrováním airbnb bookingu a dalších místních portálů jsme strávili hodně času a málo co, bylo takhle přímo u moře. Tím, že musíme i pracovat, nechtěli jsme trávit moc času tím, že budeme půl dne děti vodit na pláž. Zároveň jsme hledali něco, kde budeme mít pohodlí úplně všichni.

Strašně se nám líbilo, že kolem domu vede cyklostezka, která míří až do Calelly. Tam a zpět to bylo cca 20 km. S sebou jsme si brali kola, tak jsme to jezdili relativně často a bylo to po rovině, takže i pro Amí to bylo fajn.

Zavedli jsme každodenní otužování (tedy téměř každodenní). To byla velká challenge. Po pár dnech zvykání už nám to pak nedělalo problém. Jedinou vadou, kterou Malgrat měl, byla obobkovaná pláž. Spousta lidí tam chodí venčit své psy a né vždy vidíte, kam se vám miláček vykaká. Takže, když jsme šli po pláži, tak jsme se museli sakra soustředit, abychom do něčeho nešlápli. Tohle jsem ještě nikde nezažila. Večerní procházka bosíma nohama zde nebyla možná.

Girona

Girona je pro nás, co jsme sledovali seriál Game of Thrones speciální místo, protože se zde natáčela celá jedna série. Zároveň je to starobylé město, kde je překrásná katedrála a mixuje se tu historie, moderní kultura a samozřejmě fantastické jídlo. Důležitým místem je také Eiffelův most. Autor světoznámé Eiffelovy věže v Paříži zanechal malou stopu také v Gironě. Zde se můžete projít po mostě s názvem Pont de les Peixateries Velles, který vede přes řeku Onyar. Na první pohled poznáte jasný rukopis tohoto architekta, jelikož kovová konstrukce mostu nápadně připomíná nejznámější symbol Paříže (https://mesto-barcelona.cz/musite-videt/girona/)

Prošli jsme si zde město a zakončili jsme procházku v restauraci. U katedrály jsem si vytáhla naivně dron, ale po pár minutách mě přišli vyhodit. Už jsem na to trochu zvyklá, ale skoro vždy to risknu. Nebyli tam skoro žádní lidé, takže jsem nikoho neomezovala. Omluvila jsem se, že jsem nenašla nikde žádná pravidla a vše bylo ok. Kostel nás mile překvapil, protože když jsme vešli dovnitř, zjistli jsme, že je to propojené s galerií i klášterem. V cene prohlídky to máte vše dohromady. Děti opěž žadonily, abychom nakoupili svíčky.

Montserrat

Benediktinský klášter Montserrat, který je postavený v 11.století leží na obrovském vápencovém masivu. Cesta k němu vede jak pěšky, tak můžete využít vlak nebo zubačku. My s Petrem jsme využili toho, že máme hlídání na děti a vyrazili jsme nahoru pěšky, zatímco zbytek rodiny jel vláčkem a pak kousek zubačkou. Klášter je slavný soškou černé Madonny.

V klášteře jsme se byli samozřejmě podívat, ale především nás lákal pohled na zubatou horu, jak se tomuto masivu přezdívá. Cesta nahoru byla asi 9 km s převýšením cca 900metrů. Takže jsme se docela protáhli. Černou Madonnu nakonec viděla pouze rada starších, protože já nemám trpělivost stát dlouho ve frontě, takže jsem nakonec vyměkla a odešla s dětmi někam na svačinu. Tady zase byla smůla, že mimo sezónu, tu byly všechny restaurace a kavárny v rekonstrukci. Jednu jsme našli, ale sláva to tedy nebyla.

Barcelona

Bylo 14.2. a tak jsme si nezávisle na Velentýnu naplánovali výlet sami bez dětí do Barcelony. Podívat se, jak pokročila dostavba Sagrady Familii. Vyrazili jsme místním vlakem, což byl sám o sobě dost velký zážitek. Vlak nám stavěl nedaleko našeho apartmánu, tak nám to přišlo jako fajn nápad. Jet autem znamenalo jet 40 minut a ještě bychom museli někde řešit parkování. S rakví na střeše to není žádná hitparáda. Obecně mají všechny jižanské země garážde dost nízké a i úzké. Ještě jsme s Petrem měli nějaké pracovní cally, ale rozhodli jsme se si je vzít s sebou do vlaku. Vzali jsme si notebooky s sebou a pracovali s nimi na klíně. Chvíli se mi to ve vlaku i dařilo, ale neustále kolem nás procházeli nějací smažáci a po asi půl hodině mě Petr vyzval, abych si notebook raději uklidila, že si mě tam všichni prohlížejí a že by nerad dostal do držky. Centrum jsme si pěšky prošli skoro celé, ale dovnitř jsme nikam nešli. Do Sagrady je potřeba si koupit vstupenku třeba týden předem, jinak se tam nedostanete a Gaudího domy jsme už prošli pár let před tím. Zpět jsme jeli opět vlakem, ale tentokrát jsme zase měli zpoždění přes 2 hodiny. No zkrátka nic nevycházelo.

Každopádně do Barcelony jsme vyrazili ještě podruhé. Když už jsme tady, přišlo nám líto nejet se podívat na fotbal. Našli jsme si, že v termínu kdy tam jsme, se hraje zápas Barcelona vs. Grenada, a tak jsme začali plánovat. Matěj byl totálně natěšenej. Petr nechtěl jet, že už tento zážitek měl jednou z Realu Madrid, a tak jsme vyrazili s dědou, který byl podobnbě natěšený jako Matěj.

V den D jsme nasedli do auta s hodinovou rezervou. Dle navigace nám vše vycházelo, jak mělo, tak jsme si říkali, že si tam dáme párek a v klidu počkáme do začátku zápasu. Na mapě jsme si našli garáž u stadionu a jeli. Po příjezdu do garáže jsme se opět zarazili, zda se dovnitř vůbec vejdeme. Výška byla 2,1m. Což máme s rakví na střeše tak tak. Vjeli jsme tam a týpek, co zde obsluhoval, se začal chytat za hlavu, že se nevejdeme. Když jsme spolu diskutovali, jak a kde se otočím, tak se mimochodem zeptal kam jedeme. Řekla jsem mu, že na fotbal na Nou Camp. On se ptal proč? Tak říkám si, no tak kam asi bychom tak mohli jet, když jsme v Barce a chceme parkovat na Nou Campu? V tom nám řekl, že tady žádný zápas není, že hřiště je v rekonstrukci, a že všechny zápasy jsou na Olympijském stadionu. Ptám se, a jak daleko to je? Typek se mrkl na hodinky a říká, že tak 35 minut. To jsem se zase chytla za hlavu já. Během pár minut, jsem se v garáži otočila a vyrazili jsme směr Olympijský stadion. Silnice už tou dobou byly zasekané. Policajti nás dvakrát odklonili z trasy, že musíme jinudy. Město bylo komplet vyparkovaný. Našla jsem jedno místo, které bylo na takovém pofidérním místě –  napůl v křižovatce, ale riskli jsme to. Tam, co jsme stáli, by nas nikdo nedokázal odtáhnout a pokutu jsme se rozhodli risknout. K fotbalovému hřišti to bylo pěšky dalších 20 minut. Sice to byla taková nešťastná situace, ale díky ní, jsme měli možnost vidět Olympijský stadion, což byl zážitek sám o sobě. Když jsme přicházeli na stadion, už jsme slyšeli, jak se píská a začíná zápas. Měli jsme tedy pár minut zpoždění. Skoro celý zápas měl Matěj oči navrch hlavy. I pro mě to byl senzační zážitek. Byl to trochu jiný zápas než když hraje Slovan. Ta atmosféra byla dokonalá. Matěj neustále koukal kolem sebe, aby mu neutekla nějaká mexická vlna, která ho hodně bavila.
Zápas sice neskončil vítězstvím Barcy, ale remízou, nicméně podívaná to i tak byla super a budeme na to dlouho vzpomínat.

Peñíscola

Po 10 dnech jsme opustili náš domeček v Malgratu a posunuli jsme se o 200 km jižněji do městečka, které se jmenuje Peñíscola. Bohužel jsme nemohli vyrazit hned ráno. Já i táta jsme potřebovali ještě pracovat a nemohli jsme standardně opustit dům do 10:00, jak bývá zvykem při většině check-outů. Museli jsme si tedy doplatit ještě 30 Euro za to, že jsme mohli zůstat o něco déle. Jakmile se nám uvolnily ruce, vyrazili jsme a vzali si zbytek práce do auta.
Po příjezdu k našemu apartmánu jsme na parkovišti potkali český pár. Dostali jsme dva apartmány ve 3. patře, které byly docela dost malé. Jirka (ten z toho českého páru) se nám nabídl, že nám pomůže při vyjednávání na recepci. Ve Španělku často platí, že pokud si pořizujete apartmán na dobu kratší než jeden měsíc, tak je taxa výrazně vyší a to téměř dvojnásob. A vzhledem k tomu, že jsme hodlali zůstat 3 týdny, tak se nám vlastně vyplatilo zaplatit si celý měsíc, a i tak nám vyjednal lepší cenu. Díky němu jsme získali velký apartmán a jeden malý za o něco málo vyšší cenu.
Hned druhý den jsme vyrazili do centra městečka. Bylo to cca 5 km podél pobřeží. Vedla tam krásná cyklostezka. Amálka a Matěj to jezili na kole. Měli jsme kliku, že tam všude bylo prázdno. Takhle to máme nejradši. Tady naštěstí problém s bobky v písku nebyl, takže jsme mohli chodit bosí po pláži a nebát se, že šlápneme na nějaké překvapení.

Valencie

Tyden jsme byli v Peñíscole uplně sami a pak v pátek nám přijela ségra, kterou jsme si s Matějem jeli vyzvednout do Barcelony na letiště. Matěj se na Jáchyma už moc těšil. Skoro každý den si přes Whatsapp volali a navzájem si říkali, jak se na sebe těší. Přeci jen s Amálkou je to fajn, ale to, že mu měl přijet kámoš, to pro něj bylo skoro jak další Vánoce. Bohužel hned po jejich příjezdu se mělo zkazit počasí. Tak jsme následujícího dne vyrazili na výlet do Valencie. Ta byla od nás cca 1,5 h jízdy.

Na Valencii jsem se moc těšila. Mělo to být výrazně čistší město než Barcelona a zároven město, kde se kombinuje fakt moderní architektura se statrým centrem.

Co byl pro nás ale největší tahoun, bylo zdejší akvárium. Slibovali jsme ho dětem už Barceloně, ale nějak se nám tam pak nechtělo zajíždět. Krom akvária je tam i spousta různých science center, na které jsme bohužel neměli tolik času a malé děti by to asi beztak nocenily.

Jardin del papagayo

Jardin del Papagayo – Dobrodružství pro celou rodinu – takhle to inzerovali. A ono fakt! Bylo tam minimum lidí, a tak papoušci nebyli přežraní a tulili se k nám. To samé želvy, představovali jsme si, jak by to tu vypadalo, kdyby bylo narváno. Po zaplacení vstupného jsme u pokldny dostali salát pro želvy a 2 pytlíčky zobání pro papoušky. Všichni jsme z toho byli unešení. Především u papoušků Ara. Bohužel odměnou za hraní si s papouškem byl rozklovaný náramek na hodinkách a od drápů roztržená mikina. Ale i tak jsem měla hroznou radost a děti jak by smet.Když už jsme skoro odcházeli, tak za námi ještě přišel jeden z pečovatelů a ještě každému z dětí nasypal další plnou hrst zobání.

Tarragona

Od té doby, co přijela zumumřivá Léňa, tak je to tu jak na větrnné hůrce. Bohužel se s tím nedalo nic moc dělat. Pár dní tu dokonce bylo tak, že to Amálku sundavalo z kola. Ve zprávách jsme se dočetli, že to byl nějaký velký vichr, který šel celou Evropou. Všude v okolí to vyklopilo odpadkové koše a vypadalo to tu strašně. Když jsme měli o víkendu volno z práce a viděli jsme v předpovědi, že má být zase brutální vítr, řekli jsme si, že zkusíme odjet někam pryč, kde nás to nechytí. Museli jsme si popojet sice hodinu a půl, ale našli jsme místo, kde bylo prakticky bezvětří a moc se nám tam líbilo. To místo byla Tarragona. Náš větrnný spasitel.

Přírodní park Serra Irta

Nedaleko od Peníscoly byl národní park Serra Irta. S Petrem jsme tam jezdili skoro každý den na kole, ale jeden den jsme vzali autem i děti, protože na kole by tam asi nedojeli a kdyby náhodou jo, tak by pravděpdoboně Petr vezl mě někam na psichiatrii, protože bych se z nich zbláznila. Zase foukal brutální vítr, ale tady to tolik nevadilo.

Mont Caro a Tortosa

Výlet bez dětí. Takže jak jinak než nějaká pořádná rajbovačka. Petr našel na mapě nějaký nejvyšší kopec a řeklo se – jedem. Sbalili jsme si věci na běhání a vyrazili. Cestou jsme se zastavovali na pumpě si koupit vodu, protože tu, co jsme si sbalili jsme samozřejmě zapomněli doma. Foukal vítr, a tak jsme očekávali, že na kopci bude foukat mnohem více.

Výšlap to byl asi 9 km nahoru a pak 9 zpět dolů. Petr to celé běžel. I přes to, že občas podle mě nešlo ani jít natož běžet. Výhledy byly nekonečný.

Při cestě zpět jsme si dali menší zastávku v Tortose. Vlastně jsme si chtěli dát především někde kafe. Chvíli to vypadlo jak nějaká zmobie apokalypsa. Všude uplně prázdno, ticho a jen se někde přes silnici přhnal chuchvalec nějakého smetí. Město mělo velký historický potenciál, ale evidentně neměli peníze na opravy. Jednoho dne to bude fakt velký a plný turistů. Naštěstí pro nás, našli jsme jednu otevřenou kavárnu, kde nám dali kávu a jeli jsme za dětmi domů. Už jsme se na ně těšili a šli jsme společně na večeři.

Pár fotek z pláže

Spoustu z těchto dní jsem já a Petr strávila prací. Bohužel, nějak se to oddělat muselo. Na druhou stranu při zkráceném úvazku jsem měla odpoledně s dětmi ještě spoustu času, jít na procházku a nebo se jen tak plácat na pláži.

Mont Ventoux

I ta nejlepší zábava jednoho dne musí skončit, a tak se náš pobyt ve Španělsku začal chýlit ke konci. V předvečer odjezdu jsem všechno napakovali do auta. Bohužel toho bylo samozřejmě ještě víc, než když jsme odjížděli. Problém byl to, že jsme se museli v 7 lidech přesunout do Barcelony ny letiště. Kde babička, Léňa a děti vystupovali a do Čech letěli letadlem, zatímco my s Petrem jsme pokračovali autem. Každý si mesel vézt svého kámoše batůžka na klíně, jinak bychom se nevešli.

Vstávačka byla ve 3 ráno, protože do Barcy na letiště to byly 2 a čtvrt hodiny jízdy. Během cesty jsme málem unikli velké dopravní nehodě, kdy se přímo na naší úrovni srazil kamion s osobním autem. Kamion osobák nabral přední kapotou a tlačil ho několik metrů před sebou. Vše jsme to viděli periferně se zatajeným dechem a vděčností, že jsme nejeli o pár sekund později. Nakonec jsme to měli dost natěsno. Jen tak tak se stihl odlet. Dál už jsme naopak jeli poloprázdným autem.

První velkou zastávku jsme si udělali ve vesničce Malaucene, kde jsme si zarezrovovali aprtmán v takové vilce na vinici. Dokončili jsme poslední pracovní cally, převlékli se do sportovního a jeli směr Mont Ventoux. Kdo někdy sledoval Tour de France, tak tento kopec jistě, alespoň z poslechu zná. Četli jsme, že tu 8x končila etapa a asi 10x přes tento kopec vedla. Petr běžel a já jsem jela na kole. Udělala jsem chybu, že jsem si nevzala svoje horské kolo, ale vybrala jsem si raději petrův gravel. Byl to strašně náročnej výšlap. Nedokázala jsem to celé jet. Musela jsem si průběžně zastavovat. Bylo to několik kilometrů pouze dokopce. V běhu si člověk zvolní tempo a nebo jde rychlochůzí, ale jet pomalu do kopce se nedá, protože jinak upadnete z kola. Co mě hnalo dál, tak byly usměvavé tváře protijedoucích aut, které mě podporovali a někteří na mě i křičeli a ukazovali palec nahoru. Bohužel, když jsem přijela konečně nahoru asi 3 km pod vrchlol, všude bylo tolik sněhu, že se nedalo jet. Fakt! Zkoušela jsem to. Pak jsem si odložila kolo do příkopu a šla jsem asi 1,6 km pěšky, ale byla jsem strašně promočená a navíc jsem dost vychladla, protože (světe div se) jsem se při cestě nahoru zpotila jako zvíře. Bylo mi to hodně líto, ale k vrcholo do 1 909m. n. m.  jsem se nedostala. Ale aspoň Petr jo. Je neuvěřitelnej, ale fakt to vyběhl.

Večer jsme si dopráli výborné jídlo v restauraci v našem hotýlku. Trochu jsme se báli, protože jsme tam byli úplně sami a číšník s námi jednal, jak kdybychom byli nejvážnějšími hosty, ale pak nakonec dorazil na jídlo i jeden místní belgičan, tak to přestalo být divné. Jídlo bylo naprosto fantastické, a to né jen díky tomu, že jsem hodně vyhládli, ale protože fakt bylo. A víno jak by smet.

Vaison la Romaine, Gigondaz a pak Strasbourg

Z Provence jsme nespěchali domů. Ráno jsme se nasnídali a vyrazili s cally ve sluchátkách na procházku do vesniček, které jsou poblíž a které nám doporučil náš Belgický sporestaurant. Když jsme to procházeli, oba nás s Petrem napadla stejná věta. Podívali jsme se na sebe a řekli, že tady bychom chtěli zůstat. Hned, jak byla možnost, koukli jsme na kalendář a začali zase plánovat. Možná jsme blázni. Ještě se ani nevrátíme z jedné dovolené a už hledáme další. Ale víme, že tady se dětem bude líbit.

Po strávení dopoledne procházením vesniček jsme pak sedli do auta a řídili jsme až do Strasburgu. Tam nám štěstí zrovna moc nepřálo. Cestou jsem obvolávála ubytování. Chtěli jsme něco, kde budeme mít snídani v ceně, parkování a ideálně i wellness. Vždy jsem si to nechávala potvrdit po telefonu. Bohužel špetně. V ubytování mi potvrdili, že mají parkoviště zajištěno a na obrázku měli parkovací místo před domem. Bohužel, co už jsem si nepřečetla, tak že pokud se nevejdete před domů, tak že je placené parkoviště v nedaleko vzdálené garáži. Bohužel garáž byla pod 2,1m. A nejen zde, bohužel to takhle bylo v celém Štrasburgu. A my navíc krom výšky jsme měli ještě problém s koly. Už jsem to vzdali a dohodli se, že pojedeme do jiného ubytování. Petr už byl úplně nepříčetnej. Byl unavenej, hladovej a co si budeme povídat, trochu mi vyčítal, že jsem to blbě zařídila :). Naštěstí v našem ubytování se posnažili a za chvíli volali, že pro nás mají místo před domem a kola, že si budeme moci uložit u nich v kanceláři uvnitř. Mezi tím nám došla nafta, takže jsme zase trochu pod tlakem museli hledat benzínku, kterých zde bylo pomálu. Ale vše dobře dopadlo. Hodili jsme si věci na pokoj a vyrazili bloumat městem. Hned na rohu jsme si dali kebab na zahnání hladu. Po procházce jsme si poseděli v baru. Po dlouhé době jsme takhle spolu s Petrem byli v baru a dali si gin. Po návratu z města se nám nechtělo jít spát, a tak jsme ještě asi v 1 ráno sledovali biathlon ze Soldier Hollow.

Ze Strasbourgu nám zbývalo asi 6h jízdy domů. Už jsme se těšili na děti. Takže jsme se ráno jen nasnídali a jeli co nejrychleji domů. Udělali jsme si pouze krátkou zastávku v nákupáku v Německu, kde jsme chtěli koupit nějaké drobné dárky.