Víkend v Budapešti

19.-21.5.2023

Harmonogram

Centrum Budapště

To takhle sedíme jednou s Péťou v práci a já říkám, hele 19.-21.5. mám víkend bez Petra a dětí a nemám nic v plánu. Pár minut na to už jsme obě googlily a hledaly, kam bychom mohly jet. Letenky všude vycházely docela draho, tak nakonec říkám: “hele, a už jsi byla v Budapešti?” a Péťa říká: “No, byla, ale klidne pojedu zase”. A tak jsme se jaly rezervovat jízdenky přes RegioJet. Časově nám to vycházelo dokonale.

Problém nastal pár dní před odjezdem, kdy si Petr doma uvědomil, že v tomto termínu vlastně nemůže mít děti, protože tam má dvojkoncert v Kolíně a v Praze. Chvilku to vypadalo, že akci budeme muset zrušit, protože se mi nechtělo týden poté, co jsme byli týden pryč, dávat hned děti k babičce. Jenže, oni tam hrozně chtěli. To je úplně nejvíc, když se děti strašně těšej k babičče. Takže jsem je tam nakonec ve čtvrtek večer odvezla s tím, že Petr si je v neděli vyzvedne a potkáme se všichni šťastně doma v Roztokách.

Jaký jsme měli harmonogram?

• Pořádně si to užít
  • Nikam se nehonit
  • Dát si prosecco
  • Vidět nějaké památky, ale když něco nestihneme, tak se nic neděje

Souhrnné video z výletu

Den 1 - Pátek, cesta vlakem

Celé dopoledne jsme si poctivě naplánovaly v práci. Dopoledne míváme poradu a pak dojet na Hlavní nádraží je otázka 20 minut. Obě jsme přišly ráno do práce připravené s kufříkem. Jakmile jsem se začala zajímat o to, v kolik přesně nám vlak odjíždí, zjistila jsem, že nikde v mailu nemůžu najít ty jízdenky. Prošla jsem mail, všechna chaty a nikde nic. Naštěstí jsem nepanikařily a zavolaly jsme na infolinku RegioJet, protože jsem dohledala, že peníze se mi z účtu strhly, tudíž bylo jasné, že jízdenky zaplacené jsou. Pán byl moc ochotný a během minuty mi jízdenky přišly na mail znovu. Raději jsem je vytiskla a dala fyzicky do batůžku, kdyby se podobná situace měla opakovat. To byl náš asi jediný zádrhel.

Po poradě nám to hezky vycházelo a jely jsme na nádraží. Jedinou starost jsme měly s tím, co si dáme rychle k jídlu. V rámci naší dietní stravy jsme nakonec zašly do Burger kingu. Jako dámy jsme si vzaly na cestu poctivé hamburgery. Cesta měla být asi 6,5 hodiny, tak jsme se rozšouply a zaplatily si za business třídu, abychom mohly sedět u stolu a pracovat. Byla škoda si brát dovolenou, když budeme do večera sedět na zadku. Ve Vídni se nám vystřídali partáci u stolu. Nudou jsme vyjedly prakticky celé RegioJet jídelní menu. Nevěřili byste, co všechno jste schopni dostat ve vlaku za jídla. Krom našich burgerů jsme si daly i sushi, polívku a spoustu dalších věcí.

Příjezd do Budapešti mě trochu znepokojoval. Okoli z vlaku vypadalo jak Pripjať, tak jsem se děsila toho, co nás čeká. Koupily jsme si jízdenky na metro a vypravily se k ubytování. Osazenstvo lidí kolem metra mě znepokojovalo čím dál tím víc. Samý fetky a divný lidi, co nás pohledem sjížděli od hlavy k patě. Ubytování vybrala Peťa přímo v centru. Tedy pokud človek za centrum považuje takovou tu slavnou ulici plnou barů a ruins pubs.

Vstup do ubytování byl pro otrlé. Než jste se dostali na pokoj, musely jste projít online check-inem, stáhnout si aplikaci, zaregistrovat se, vyplnit o sobě a vašem spolubydlícím všechny údaje, snad včetně čísla bot, a pak se vám díky aplikaci otevřely dveře hotelu. Pro ty, co potřebují hodně čůrat, je to velká zkouška zadržování moči, protože celý proces nám rozhodně tak 30 minut zabral.

Co se týká našeho pokoje, tak to je věc, co zaslouží snad vlastní kapitolu. Nádherný luxusní pokoj včetně prosklené koupelny. A né jen koupelny, ale i záchodu! Chvilku jsme o tom mudrcovaly a shodly jsme se, že i v páru je to divný, když vidíte někoho jiného takto na záchodě. No, ohleduplně jsme se vždy otáčely jinam, když šla některá z nás na záchod nebo do sprchy. Nejvtipnější okamžik nastal, když šla Péta do koupelny a narazila do těch skleněných dveří. Strašně jsme se tomu smály. Asi přijdeme s návrhem, aby na to sklo nalepili takové ty nálepky vlašťovek, co bývají kolem dálnic. Ale jako, nutno podotknout, sklo bylo důkladně vyleštěno. Peťa vs. Zuzka, stav 1:0.

Po krátkém zabydlení se, jsme vyrazili na drink. Po 6,5h sezení, jsme se potřebovali trochu vychodit. Naše ulice nás nadchla. Všude to tak žilo a všichni byli veselí. Trochu nás překvapilo, že je tam tak dvojnásobné množství chlapů proti holkám. Trajdaly jsme asi do půlnoci. Po naší cestě vlakem, kdy jsme vyjedly celé menu jsme už neměly moc chuť si dávat něco k jídlu, i když vše vypadalo tak lákavě. Místo jídla vyhrál gin s tonikem.

Den 2 - Courání městem

Ráno jsem se cítila vyspinkaná jako princezna. Spala jsem tak tvrdě, jak mě žádné z dětí neustále nebudilo. Při našich ranních přípravách na procházku se mi podařilo vyrovnat skóre co s týká nárazu do skla. Zatímco jsem se šla učesat do chodby, otevřela jsem si dveře, abych na první pohled viděla, že jsou otevřené.Během chvilky mi je Peta zavřela a cestou zpět, v domění, že jsou dveře stále otevřené, jsem narazila já. To je zážitek k nezaplacení. Těšíme se obě na rozhodující bitvu. Stav 1:1.

Po tomhle zážitku jsem měla jedinou potřebu, a to dát si někde dobrou snídani a kafe. Na google jsem našla, že hned kousek od nás je nějaká skvěle hodnocená kavárna. O tom, že bude asi dobrá, vypovídala i fronta lidí, která byla přžed ní. Tímto započalo naše celodenní trajdání. První velkou zastválou byl Liberty Bridge, který se nám moc líbil. Kousek od toho byla velká market hall. Péťa tím, že se se mnou nenasnídala v kavárně, tak už měla hled. Měly jsme obě chuť na nějaký hummus. Všude toho kolem nás bylo docela dost. Vybraly jsme si restauraci, která byla spíše fast food, ale měli to i tak moc dobrý a čerstvý. Slunce svítilo jako o život. Když jsme se najedly, přešly jsme přes most na druhou stranu Dunaje a směřovaly jsme k The Fisherman’s Bastion. Byla tam raketa lidí. Obešly jsme to ta a po chvíli jsme šly zase dolů. Bylo to moc hezké, ale v tom vedru a davech lidí, jsme se rozhodly jít o dům dál. Z dálky byl krásně vidět parlament, který se jímal nad řekou.

Po návratu na naši stranu řeky jsme se rozhodly navštívit jednu ze slavných Ruin pubs. Večer k nim byly gigantické fronty, ale takhle přes den to bylo v pohodě. Sice plno, ale dalo se tam normálně vejít. Daly jsme si drink a na marketu si nakoupily nějaké náramky. Ruin pubs nás fascinovalo, kombinace květin a street artu a restaurací. Pomalu se začínalo stímívat a my jsme objevily takovou zajímavou uličku plnou dalších barů. Peťa přišla se skvělou hrou. Navážeme s protijdoucími lidmi oční kontakt a usmějeme se a pak budeme počítat, kdo nám úsměv oplatí zpět. Řekla bych, že Péťa už je v tom prakticky profesionál. Pár lidí na nás zamávalo zpět, pár za námi chvíli šlo a pořád něco volalo. Třešničkou na dortu bylo, když se nám podařilo zlámat chlapa, který seděl na romatické večeři se svou přítelkyní. Z toho jsme měli největší radost. Ale pánové POZOR! Je to past! Nikdy nekoukejte na jiné ženy, když večeříte s tou svojí. Ale pro účel dnešní noci, mi to nevadilo, protože můj muž na mě poctivě čekal doma. Tato zábava nám vystačila tak na hodinu. Neustále jsme se smály. Bylo to super.

Když jsme cestou míjely prodejnu sladkostí, zželelo se mi vlastních dětí a rozhodla jsem se, že navzdory přírodě si je uplatím něčím sladkým za to, že mě pustily jet na tento super výlet. V krámě jsem byla maximálně 5 minut. Když jsem se vrátila, tak Péťu už prakticky jeden Ital, kterého jsme zahlédly na přechodu, pomalu žádal o ruku. Byl to prodejce pomerančů z Rimini, který jezdí často do Prahy. No, podle mě Peťa udělala velkou chybu, že si na něj nevzala aspoň kontakt. Jedinou vadu, kterou měl bylo to, že byl Péťě tak do pasu, to nevím jestli by se jí líbilo.

Kolem půlnoci jsem si ještě daly poslední Gin & Tonik a šly a jsme spát. Už jsme byly utrajdaný a ráno jsme musely brzy odjíždět zase zpět do Prahy. Měly jsme ujitých krásných 32 000 kroků. To beru jako splněný pohybový úkol a viděly jsme vše, co jsem vidět chtěla.

Neděle - cesta domů

Nesnáším brzské vstávání, ale teď nebylo zbytí. Jízdenky byly volné pouze takhle brzy ráno. Na druhou stranu to mělo tu výhodu, že budeme doma a ještě si stihneme v neděli trochu odpočinout. Naplánovali jsme si, že si před odjezdem k vlaku dáme dobrou snídaní v té kavárně, kde jsme byly předchozí den, bohužel měli v 7:00 ráno ještě zavřeno. Všude bylo zavřeno. Jediné, co jsme zvládly, bylo koupit si matonku v nějaké trafice, abysme měly co pít na cestu.

Cesta docela utíkala, poslouchaly jsme nějaké podcasty a za chvíli jsme byly v Praze. Mě to vyšlo naprosto ideálně. Z nádraží jsem si dojela metrem na Hradčanskou a tam mě vyzvedl Petr s dětmi, kteří se vraceli z Liberce, kde je byl po víkendu vyzvednout. Děti se měly, jak jinak, než skvěle. Jen co přijely domů, tak se zase ptaly, kdy budou moct jet znovu k babičce Helence.