Roadtrip s dětmi přes Rakousko, Slovinsko a Itálii 1

THE CAISLS

Roadtrip s dětmi přes Rakousko, Slovinsko a Itálii

Proslýchá se, že nyní se všemi covidovými opatření jsou Benátky tím pravým místem pro návštěvu. Tak co s načatým víkendem. A aby to nebyla jen procházka městem, udělali jsme si i překrásnou zastávku ve Slovinských dolomitech.

Základní info

27.10 – 2.11.2021

Harmonogram

Salzburg, Bovec, Mangart, Cavallino, Benátky

Poslední dobou jsme se doma nějak plácali v podzimních nachlazeních. Střídali jsme si to celá rodina a už nás to dost štvalo. V říjnu má náš Matěj narozeniny, a tak jsme se mu zase rozhodli připravit nějaký výlet. Obvykle se to snažíme naplánovat tak, aby to bylo potěšení primárně pro něj, ale letos jsme to pojali jinak. Je potřeba potěšit primárně nás dva. Nicméně jsme ho s tím jeho atopákem chtěli vzít aspoň směr moře a slyšeli jsme, že jsou teď Benátky po covidu stále poloprázdné.

Předpověď počasí nás před odjezdem stále napínala. Vypadalo to, že s naším příjezdem do Benátek bude celý týden pouze pršet. Naštěstí, čím více se to blížilo, tím se předpověď lepšila. Nakonec jsme skončili 4 ku 2, což je vlastně dobré skóre. Do poslední chvíle jsme raději čekali s ubytováním, protože už se zase zvyšoval počet nakažených covidem a nechtěli jsme, aby nám další dovolená propadla. Řekli jsme si, že to nějak dopadne, buďto v Benátkách něco na poslední chvíli seženeme a nebo pojedeme prostě jinam. Nakonec, když jsem viděla, že směrem na jih budeme projíždět kolem Triglavského národního parko, zakomponovali jsme do harmonogramu i Slovinsko. Upřímně trochu litujeme, že jsme tam nezůstali po celou dobu. Benátky, ač jsou samozřejmě krásné, více za srdce nás chytila Slovinská příroda.

Den 1 - Salzburg, Bovec

S našimi dětmi bych zatím cestování na delší vzdálenost nazvala týráním, a to jak dětí, tak vlastně i rodičů, tak jsme si to rozdělili. Vyrazili jsme ve středu ve 3:30 ráno a krásně nám to vyšlo, že jsme kolem 8 přijeli do Salzburgu na snídani a ještě jsme se stihli vyhnout ranní špičce. Toho jsme se fakt báli. Nic není horší než s dětmi stát v koloně. Děti byly přeneseni z postýlek a vzbudili se až těsně před tím, než jsme zaparkovali. Na snídani jsme se vydali do Stadtcafé, které bylo součástí House der Natur. Měl tam být super dětský koutek, ale bohužel kvůli anticovid opatřením, byl koutek uzavřen. To nás dost mrzelo, ale Amí si tam prostě hrála na zemi.

Po snídani jsme si udělali rychlou prohlídku města. V Salzburgu jsme byli již po několikáté. Patří to k jednomu z mých nejoblíbenějších měst. Nikdy nevynechám příležitost si ho jen tak procourat. Než jsme se pak znovu nalodili do auta, nechali jsme děti vyblbnout na venkovním hřišti u řeky.

Roadtrip s dětmi přes Rakousko, Slovinsko a Itálii 2

Do našeho apartmánu v Bovci to byly ještě pěkný 3 hodinky cesty. Nějak dál už jsme se nezdržovali a zase se vydali na cestu. Amálka nám díky bohu zase usnula. Bohužel těsně před Bovcem u jedné z vyhlídek byla uzavírka a museli jsme tam asi hodinu stát, protože jinudy se nedalo projet. Nicméně tam byly krásné výhledy, tak jsme děti vytáhli ven na krátkou procházku.

Roadtrip s dětmi přes Rakousko, Slovinsko a Itálii 3
Roadtrip s dětmi přes Rakousko, Slovinsko a Itálii 4

Po převzetí apartmánu Wanderlust jsme strávili nějaký čas doma. Udělali jsme si polívku a nechali Amálii, aby si užila svůj čas lezení a hraní si s Matějem. Nicméně ještě tentýž večer jsme si ještě vyrazili s krosnou na procházku. Cestou jsme kromě krásných pohledů na hory potkali i v lese ukryté skrýše z první světové války.

Roadtrip s dětmi přes Rakousko, Slovinsko a Itálii 5

Den 2 - Bovec, Mangrt, Soča

Tento den bylo potřeba využít na maximum. Mělo být nejkrásnější počasí z celého týdne. Ráno ale ještě stále byla mlha a docela dost zima. Dali jsme si nejprve procházku k řece, aby se Amálka prospinkala.

Roadtrip s dětmi přes Rakousko, Slovinsko a Itálii 6

Pak už přišel na řadu můj okamžik. Mým snem bylo podívat se do Mangartského sedla. Věděli jsme, že nahoru vede fakt drsná cesta. Navíc zákazem vjezdu, který všichni porušují, takže jsem se rozhodli to udělat také. Petr samozřejmě dost remcal, protože takovýhle věci nemá rád. Cesta nahoru měla asi 8km jízdy do kopce po úzké silnici. Kdy navíc po jedné straně máte sráz dolů. Takže pro lidi se strachem z výšek (jako je Petr) naprosto ideální. Celou cestu nahoru mi nadával, že jsme tam neměli jezdit, že ten zákaz tam není pro nic za nic. Nahoru jsme vyjeli naštěstí bez toho aniž bychom v protisměru potkali nějaké auto. Nahoře jsme každopádně byli šťastní, že jsme se rozhodli tam jet. Ten výhled stál rozhodně za to. Ještě jsme si tam vyšli kus nahoru na kopec.

“Jedna malá rada pro další, kteří by se rozhodli toto místo navštívit s malými dětmi. Nezapomeňte si opalovací krém na obličej! My jsme museli mít děti schovaný, protože jsme se báli, aby se nám především Amálka nespálila”

Jak můžete vidět, tak já jsem fotila jako zběsilá. Vůbec jsem se toho nemohla nabažit. Bylo to jedno z nejkrásnějších míst, který jsem navštívila.

Roadtrip s dětmi přes Rakousko, Slovinsko a Itálii 7
Roadtrip s dětmi přes Rakousko, Slovinsko a Itálii 9
IMG-20211029-WA0045
Roadtrip s dětmi přes Rakousko, Slovinsko a Itálii 10
Roadtrip s dětmi přes Rakousko, Slovinsko a Itálii 11
Roadtrip s dětmi přes Rakousko, Slovinsko a Itálii 12
Slovinsko, výstup na Mangart

Cesta zpátky už byla úplně v pohodě. Potkali jsme sice v protisměru jedno auto, ale naštěstí to bylo na místě, kde jsme se v pohodě vyhnuli. Bylo vidět, že se nám všem dost ulevilo. Kluci, kteří seděli v tom autě naproti byli úplně šťastní a mávali, když jsme je nechali projet. Cestou nastal trochu pain, když nám Amálka začala brečet, že nemá svýho dudáčka. A to je opravdu pain. Ona nesnáší, když ho nemá. Museli jsme prohrabat celé auto. No a stejně jsme ho nenašli. Takže zpáteční cesta vedla rovnou do krámu.

V apartmánu jsme děti zase nechali užít si svoji chvilku pohody, kdy nejsou nikam vláčený. Matěj si vytáhl svý panáčky a Amálka proste jen lezla za Matějem a všechno mu brala z ruky. Když už je to přestávalo bavit, zase jsme sedli do auta a před setměním jsme ještě vyšli na soča trail. To je stezka, která vede podél celé řeky Soča. Její krásná modrá barva musí zaujmout snad každého. Bohužel jsme stihli pouze 10 km, protože pak už byla opravdu tma a zima

Roadtrip s dětmi přes Rakousko, Slovinsko a Itálii 13

Vrátili jsme se už docela promrzlý. A to nemluvim o tom, že Petr pak utíkal pro auto a my jsme zatím čekali na hřišti a pak nás odvezl :).

Když šly děti spinkat udělali jsme si pohodu. V krámě jsem koupila pivka a Petr před odjezdem koupil novou deskovku. Pokud bystě někdo chtěli doporučení, tak Plyšová hlídka je super. Jen teda, než petr stihl dočíst pravidla, tak jsem už málem usnula. Byli jsme tak unavený, že jsme to málem nepochopily 😀

Roadtrip s dětmi přes Rakousko, Slovinsko a Itálii 14

Den 3 - Cavallino Itálie

Dopoledne jsme rychle sbalili věci a uklidili apartmán. Chtěli jsme na Amálky dopolední spinkání nasednout do auta, abychom stihli dojet do Itálie. Mělo to být asi 3h jízdy. Nakonec to bylo trochu víc, důvodem zdržení ale nebyly žádné kolony nýbrž to, že petr stále hledal nějakou prodejnu elektra, aby si mohl koupit kabel na hodinky Garmin, který jsem já nějakým nedopatřením zapomněla doma. Závislost na hodinkách je stejně vážná jako všechny ostatní závislosti.

Tentokrát jsme si pro ubytování zvolili Camp Village Cavallino. Je to místo přímo na pláži, s velkým hřištěm a prakticky nedaleko Benátek. Je možné odtud využít ferry a za 35 minut se tam svést lodí, která je součástí městské dopravy. Jedinou nevýhodou tohoto krásného kempu bylo to, že jsme přehlédli, že náš bungalov, ač má 2 ložnice a kuchyňku, má dohromady 24m2. Uff to bylo pro nás fakt málo. Díky bohu, že pro Petrovo školení UML, která učí, jsme měli k dispozici nějakou konferenční místnost a nemusel to školit s námi v pokoji. To by asi studenti koukali.

Roadtrip s dětmi přes Rakousko, Slovinsko a Itálii 15

Hned po vybalení jsme vyrazili na pláž a omrknout kemp. Super bylo, že všude byla spousta dětí. Takže Matějovi se tam dost líbilo. Jen my jsme pořád neměli ten kabel na nabíjení hodinek. Petr už z toho začínal mít absťák a skoro ztratil chuť k životu. Vlastně se mu ani nechtělo jít běhat, protože bez hodinek je to skoro stejné, jako když nemáte boty.

Roadtrip s dětmi přes Rakousko, Slovinsko a Itálii 16

Den 4 - Benátky

Do Benátek jsme to z našeho kempu měli cca 35 minut lodí. Museli jsme pouze zajet autem do přístavu Punta Sabbioni. Tam se naštěstí dalo v klidu zaparkovat.

Roadtrip s dětmi přes Rakousko, Slovinsko a Itálii 17

Loď nás vyhodila přímo u náměstí San Marco. Už tam nám bylo jasné, že Benátky nejsou tak prázdné, jak jsme si mysleli. Zahli jsme tedy do nejbližší ulice a začali brouzdat postranní uličky. Tam jsme byli naštěstí všude sami. Na již zmiňované náměstí San Marco či na Grand Canal jsme se bohužel vůbec nedostali. Byly tam takové davy lidí, že projet tam s kočárkem by znamenalo, že buď skončíme okradení a nebo naštvaní. Všude vedli schody a nájezdy, na které by se dalo v pohodě jet kočárkem, byly plné lidí. Něco jako když na parkovišti pro elektroauta s nabíječkou parkuje diesel. No, každopádně i tak nám to stačilo. Benátky jsou nádherné italské městečko, ale jeden den nám stačil.

Tady je k tomu trochu obsáhlejší fotogalerie:

Roadtrip s dětmi přes Rakousko, Slovinsko a Itálii 30
Roadtrip s dětmi přes Rakousko, Slovinsko a Itálii 38
Roadtrip s dětmi přes Rakousko, Slovinsko a Itálii 39
Roadtrip s dětmi přes Rakousko, Slovinsko a Itálii 40

Celý den se nesl v takovém pohodovém duchu. Děti i my jsme měli dobrou náladu. Před odjezdem se to trochu zhoršilo, protože jsme nemohli najít správnou loď, kterou bychom měli využít pro cestu zpět. To člověka trochu naštve, když tam chodí furt dokola v davu lidí a u toho táhne děti. Navíc jsme věděli, že když nám loď ujede, tak budeme muset zase čekat na další.

Večer jsme byli všichni docela dost vyždímaný. Petr si šel ještě zaběhat a já jsem si udělala večerní procházku po kempu. Trochu si užít hudby a posezení u moře. Bohužel vůbec netušíme, kolik jsme měli kroků, protože jak už víme, oba jsme měli vybité hodinky.

Roadtrip s dětmi přes Rakousko, Slovinsko a Itálii 41

Den 5 - Kemp Cavallino

U tohoto dne jsme se prakticky s Petrem shodly, že byl naprosto zbytečný. Ráno jsme si zašli na snídani. To bylo super, protože to jsme z kempu chodili do 4 hvězdičkového hotelu a moc jsme si to užívali, pak jsme si v mírném dešti zašli naposledy na pláž. Od cca 10:00 už jen pršelo. Nebyl to ale jen obyčejný déšť. Byla to celodenní průtrž mračen a my jsme byli schovaní na 25m čtverečních.

Roadtrip s dětmi přes Rakousko, Slovinsko a Itálii 42

Řekli jsme si, že se nebudeme dál trápit a odjedeme z Itálie domů o den dříve. To znamenalo všechno co nejrychleji sbalit a ve vytrvalém dešti nanosit do auta. Bohužel to znamenalo, že jsme si domů přivezli spoustu mokrých věcí. Protože než člověk s něčím došel k autu, bylo vše promáčené i přesto, že si nesl deštník.

Od 16-20:00 Petr školil. Díky bohu jsme mu vyřídili zasedací místnost, kde měl na práci klid a my měli klid na to naše řvaní a hraní si. Co si budeme povídat, nemáme moc tichou domácnost. Matěj žije ve světě kung-fu a Amálie je Nasgúl. Myslím, že by se studenti dost divili, kdyby školil z té naší špeluňky za neustálého křiku. Zatím co petr pracoval, já jsem vše připravovala a finišovala k odjezdu. Děti byly vykoupaný, napapaný, sbalený, unavený a připravený k odjezdu. Už jsem nám jen dělala čaj na cestu a chtěla jsem jít děti odvést do auta a v tom jsem zjistila, že jsme zvenku zamčený. Buďto si někdo chtěl udělat první apríl už v listopadu a nebo nějak omylem zapadl klíč. Každopádně to znamenalo, že jsme se nemohli dostat ven a museli jsme čekat, dokud nás Petr nevysvobodil.

Konečně jsme vrátili klíče a nastavili na Waze směr “Domov”. Po asi 5 minutách jízdy nám z recepce volali, že mi zapomněli vrátit moji občanku. Paráda, tak jsme jeli zase zpět. Nějak nás to místo nechtělo nechat odjet. 20:30 – konečně jsme znovu vyráželi na cestu.

Ráda bych napsala, že cesta byla v pohodě, ale musím říct, že ještě nikdy jsem asi neřídila 3h vkuse s tím, že by stěrače nestíhaly stírat. Skoro celou cestu jsem musela jet 80km/h, protože se nedalo absolutně jinak jet. Střídali jsme se s Petrem tak nějak po 2-3hodinách řízení.

Trochu nás překvapilo, že ve Flachau bylo asi 15 cm sněhu a byl doslova blizard. Bílou smrt, jak se tomu říká, si pro změnu vychutnával Petr. Trochu jsme litovali, že jsme si nevzali na cestu snowboardy. Mohla to být taková dovolená v kostce se vším všudy.

Roadtrip s dětmi přes Rakousko, Slovinsko a Itálii 43

Cestou jsme se zabavovali posloucháním podcastů “skutečných zločinů”. Pokud někdo neznáte, tak doporučuju. Už známe snad všechny vrahy a naše děti nikdy nebudou moct nikam jít samy, a to až do svých 30 let, protože jinak se o ně budeme bát. Neštěstí číhá evidentně na každém rohu :).

No nic, domů jsme přijeli asi v 7 ráno. Děcka se probudily těsně před Prahou. Měli jsme kliku, že jsme nestihli žádnou kolonu na příjezdu z D1. Byl totiž pracovní den a příjezd z D1 není nikdy safe.

Pár závěrů z tohoto výletu. Hrozně moc nás nadchlo Slovinsko. Itálie se nám fakt moc líbila, ale kdybychom to plánovali znovu, asi bychom raději zůstali ve Slovinsku a strávili náš společný čas v přírodě. Nestihli jsme tam spoustu věcí, které jsem měla na svém seznamu.